Як передбачали, автоматизація почала витісняти людей в складі робочої сили. У найближчі 15 років 38 відсотків робочих місць піддадуться високому ризику заміни роботами і штучним інтелектом. Ефект, проте, полягає не тільки в заміні людей, а в інноваціях, які дозволять нам працювати новими способами.
Наприклад, JiLL (виробництво Австралія) – це робот, який може вітати і супроводжувати співробітників, відвідувачів і кур’єрів поряд з різними завданнями, які можуть включати реєстрацію для зборів, надання вказівок, зв’язок з хостами, технологію запису і звітності або питання обслуговування будівлі.
Оскільки ці зміни як і раніше відбуваються, лідерам галузі доводиться готуватися до майбутнього. Ось як виробники планують зберігати робочі місця в епоху роботів.
Нові виробничі робочі місця проникають в промисловість
Завдяки 260 000 роботів, які використовуються в даний час на північноамериканських заводах, попит на низькокваліфіковану робочу силу знижується. Наприклад, асистенти когнітивних обчислень можуть бути налаштовані на виконання повторюваних, трудомістких робіт, таких як оновлення профілю клієнта, додатки пов’язані з кредитними картами або реєстраціями. Програмні роботи, з іншого боку, можуть взяти на себе і інші людиноподібні обов’язки, такі як призначення розкладу, автоматичне листування або інші офісні функції.
«Всупереч страшним сценаріями про роботів, що заміщають людей, – пояснює Пітер Міскович, керуючий директор JLL, – когнітивні обчислення, робототехніка і автоматизація робочого процесу займають чільне місце в більшості прогнозів майбутнього робочого місця».
Замість простої заміни робочих місць ця нова тенденція співробітництва «людина-машина» створить нові вакансії – збільшення потреби в висококваліфікованих робітників для програмування, установки, запуску і обслуговування роботів. Звичайно, ця концепція не нова. Завдання робочої сили були автоматизовані вже на етапі промислової революції. Раніше люди, зайняті в сільському господарстві в США налічували 41 відсоток робочих місць. Тепер це число менше 2 відсотків. Ця зміна не привела до масової зайнятості, а замість цього змінила тип робочих місць.
Виробники навчають співробітників на майбутнє
Сімдесят відсотків керівників повідомляють, що у їх нинішніх працівників немає адекватних технологічних навичок, навичок роботи з комп’ютером; понад дві третини вказують на відсутність у їх працівників адекватних навичок вирішення проблем; і 60 відсотків вказують, що працівникам не вистачає достатніх математичних навичок. Така ситуація є проблемною в тому випадку, якщо виробники прагнуть заповнити висококваліфіковані виробничі позиції.
«Єдиний спосіб боротьби з втратами роботи для співробітників, – пояснює Колін Паррис, віце-президент Software Research в GE, – це навчання тих талантів, які у нас є. Тому що в майбутньому ми повинні освоїти робототехніку. Це дозволить нам знизити витрати. Якщо я зменшу вартість, у мене буде більше грошей, які я зможу використовувати для інновацій. Чим більше у мене грошей, тим більше нових продуктів я можу створити. Чим більше продуктів я створюю, тим більше робочої сили я можу найняти ».
Лідери галузі змінюють сприйняття виробництва
Існує явна проблема з сприйняттям громадськістю виробничих робочих місць. В опитуванні, проведеному асоціацією виробників, 52 відсотки всіх підлітків сказали, що вони не зацікавлені у виробничій кар’єрі. Дві третини цих підлітків сприймали кар’єру в сфері виробництва як «брудне, небезпечне місце, яке не вимагає від працівників ні найменшого мислення або навичок, і надає мінімальні можливості для особистого або кар’єрного росту».
Сучасні виробничі об’єкти, до відома, складаються з роботів і комп’ютеризованих машин, керованих операторами-людьми, які керують обладнанням, програмним забезпеченням та інструментами для роботи з матеріалами у відповідності зі специфікаціями. Основним завданням є зміна неправильних уявлень про виробництво і підвищення обізнаності про фінансово привабливою і стабільної кар’єрі. Більша частина цього – перегляд стратегій найму, таких як:
- Використання соціальних мереж. Мілленіали і наступні покоління шукають роботу в сфері гнучкого бізнесу, і виробництво зазвичай не відповідає цій формі. Використовуючи соціальні мережі, можна дати інформацію, по якій претенденти можуть дізнатися про роботодавця та його культуру.
- Залучення жінок. Жінки становлять близько 47 відсотків робочої сили, але тільки 27 відсотків робочої сили виробничої промисловості – складаючи великий джерело невикористаних талантів.
- Спілкування зі студентами. Керівники виробництва усвідомлюють, що їм доводиться залучати майбутніх співробітників в молодому віці. Деякі інститути запускають спеціальні проекти, щоб змінити сприйняття галузі і надихнути працівників наступного покоління на продовження виробничої кар’єри.
Майбутнє виробничих робочих місць: що далі?
Тут, на заводі гумотехнічних виробів «Каучук», ми використовуємо автоматизацію, щоб запобігти виробничі травми і створити безпечне робоче середовище. А що ваша виробнича організація робить для збереження робочих місць в епоху роботів?