Як ви хотіли б зв'язатися з нами?
  • Russian
  • Ukrainian
ruuk +380 50 417 3929 sbit@kauchuk.ua Пн - Пт 08:30 - 17:00 87504, м. Маріуполь, ул. Вузівська, 1-А
Сертифікат
ISO 9001:2015
Сертифікат
IATF 16949:2016
+380 67 000 1997
+380 95 048 1000
СКАЧАТИ ПРАЙС

Як створити бережливе виробництво, яке буде працювати – Частина 1

Завод РТИ "КАУЧУК" > Блог > Як створити бережливе виробництво, яке буде працювати – Частина 1

Виробники, які впроваджують бережливе виробництво, прагнуть до прискорення запуску продуктів на ринок, скорочення витрат і підтримці рівня задоволеності клієнтів. У цьому огляді ми розповімо, як спроектувати, налаштувати і керувати проектом бережливого виробництва, яке працює для досягнення ваших конкретних цілей.

Навіщо створювати бережливе виробництво?

Бережливе виробництво створює безперервний потік людей, матеріалів і інформації. Добре спроектовані ощадливі заводи запобігають накопиченню запасів і надлишкового обладнання. Використовуються макети, які полегшують візуальне управління. Вони забезпечують безпечне та чисте довкілля для прискорення роботи незалежно від виробленої готової продукції. Бережливе оточення може справити позитивний вплив на моральний дух робочої сили. І вся справа в ефективному використанні часу. Легше очистити і привести в порядок робоче місце, коли відсутня зайве устаткування, оснащення та інвентар. Добре продумана компоновка сприятиме простоті безпечного і ефективного робочого місця. І, якщо його легко підтримувати, порядок буде збережений!

Два підходу, аналогічні проблеми

Деякі компанії вибирають вирівнювання операцій в макеті потоку цінності в межах існуючого одного об’єкта. Це називається брудним виробництвом (коричневе поле – традиційна система організації роботи масового виробництва). Інші вважають за краще переходити на зовсім новий об’єкт (зелене поле). Це нова система організації виробництва, при якій методи бережливого виробництва інтегровані в систему управління з самого початку. На відміну від чинного традиційного виробництва (коричневе поле). У той час як підхід до нової системи організації виробництва краще для більшості, це не завжди практично або можливо. У зеленого поля є своя серія підводних каменів. Хоча в більшості випадків легше встановити нове обладнання на новому заводі, таке буває рідко. Чи зможете ви прискорити процес виробництва, щоб створити вікно для часу простою на переміщення обладнання? Чи зможете ви передати частину продукції на інший об’єкт або іншого постачальника?

Тут ми обговоримо підхід, заснований на підході коричневого поля, оскільки він більш типовий і може бути більш складним.

Незалежно від місця розташування і цілей, команда бережливого заводу повинна враховувати важливі операційні та системні питання. Вони повинні встановлювати і дотримуватися концепціям, які мають відношення до вашої ситуації. Також вони повинні використовувати правильні інструменти для їх реалізації.

Знайдіть правильних людей

Проектній команді буде доручено перебудувати один або кілька об’єктів для підтримки бачення вашої компанії щодо бережливого підприємства. Команду проекту повинен очолювати ваш лідер бережливого виробництва. Існує три «підкоманди» для ефективної ініціативи створення бережливого заводу:

  1. Основна команда, яку ваша компанія вибирає для трансформації заводу в бережливе виробництво, повинна бути здатною повністю присвячувати себе проекту. Вони будуть нести відповідальність за виконання декількох групових дій, таких як карти потоку цінності, збір і компіляція інформації про машини і обладнання, а також побудова процесних маршрутів кількості продукту (PQPR) для кожного потоку даних. Типовими членами для основної команди по реорганізації є ощадливий лідер, виробничий інженер, начальник цеху (супервайзер), оператор або складальник старшого рівня, представник від відділу контролю якості (інспектор або інженер з якості) і представник відділу постачання/логістики.
  2. До складу команди підтримки повинен входити критично налаштований персонал, який не може бути призначений на повний робочий день, наприклад, менеджер по об’єктах, менеджер потоку значущих витрат, бухгалтерія потоку цінності і представник профспілки (якщо ваш завод має таку). Команда підтримки буде еволюціонувати протягом усього проекту, оскільки вимоги до кожної фази різні. Але коли людина призначена в команду підтримки, всі учасники повинні очікувати зустрічі з основною командою на щоденній основі.
  3. Старше керівництво повинно чітко повідомляти, чому і як макет об’єкта повинен бути перепроектований або переміщений. Для повного та ретельного планування необхідні чіткі цілі, такі як певні етапи, обов’язкові вимоги і бюджети витрат і капіталу. Менеджер проекту – ваш ощадливий лідер – повинен залишатися на передньому краї управління цими видами діяльності. Ощадливий керівник повинен мати можливість передавати всі елементи планування і реалізації основній команді і команді підтримки. У міру розгортання завдань бюджети будуть уточнюватися, а витрати повинні бути виміряні по відношенню до прогресу.

Вкрай важливо планувати виробництво, враховуючи підготовку об’єкта і руху машин. Субпідрядники, можливо, повинні бути захищені і забезпечені продукцією, щоб не зупиняти виробництво через відсутні продукти і зрив термінів виконання зобов’язань. Це часто не береться до уваги і не розглядається до першого телефонного дзвінка від клієнта, що шукає ваш продукт. На той час уже занадто пізно планувати – ви можете тільки натиснути кнопку паніки і відреагувати, загальмувавши всіх зусилля. Менеджери з продажу повинні бути інформовані про майбутні потрясіння і повинні давати вказівки і надавати допомогу при плануванні змін.

Також важливо стежити за майбутнім бізнесу. Навіщо обмежувати ресурси, присвячені потоку створення цінності, де продукти або послуги перевищать пропускну здатність в найближчій перспективі.

Лідер проекту бережливого виробництва повинен розуміти його принципи, які стосуються заводських макетів. Планування проекту має велике значення, так як контрольні точки зміщуються або витісняються. Усвідомлення бюджету та фінансового планування має велике значення для ефективного управління проектом, внутрішніми ресурсами і підрядниками. Керівник по бережливому виробництву також буде посередником між щотижневими оновленнями для старшого керівництва і щоденною роботою команди макета заводу. Команда старшого керівництва, можливо, захоче зміцнити цю роль за допомогою консультанта, який має досвід у сприянні проектам реорганізації заводу.

На початковому етапі проектна група (яка складається із основної групи і групи підтримки) фокусується на підготовчій і планує роботі. Потім ця команда може розійтися, з періодичною участю в ключових етапах проекту. Щоб зміцнити концепції бережливого виробництва проекту, слід планувати регулярні тренінги та перепідготовку щодо ощадливого виробництва.

Навчання повинно проводитися для всіх членів команди, включаючи виконавчу підгрупу. Хоча навчання може бути зайвим для організацій, які визнають необхідність реорганізації розміщення, воно може забезпечити перепідготовку, яка змусить всіх замислитися над тим, як повинен бути виконаний проект. Що ще більш важливо, навчання може допомогти кожному зосередитися на тому, як зробити проект «бережливим». Навчання повинно включати в себе загальний огляд щодо ощадливого виробництва, зіставлення потоків цінності, візуалізація завод і система 5S, стандартизовану роботу і загальне виробниче обслуговування. Інтерактивні вправи для зміцнення цих концепцій можуть допомогти ініціювати проект. Навчання може включати інші теми, але воно повинно бути орієнтоване на конкретні завдання і бути актуальним. В рамках проекту розгортається ще одна підготовка по тімбілдінгу і вирішення проблем.

При плануванні розміщення за принципом коричневого поля, уникайте створення так званих «коренів і виноградних лоз». Це споруди, такі як фундаменти машин або мостові крани, які ускладнюють переміщення операції або машини при зміні структури самого процесу. Іноді це неминуче. Наприклад, для плавильних печей або обладнання для хімічної обробки часто потрібні спеціальні фундаменти. Для кожної частини обладнання команда повинна шукати варіанти, які будуть відповідати вимогам, компактні і можуть бути логічно розміщені всередині бізнес-одиниці або центру прибутку.

Розробіть структурований процес для проекту

Багато компаній, які впроваджують бережливе виробництво, використовують метод граничних пунктів. У ньому основна увага приділяється конкретному стандартизованого підходу до управління проектами, такими як розробка нового продукту або, в нашому випадку, суттєва реструктуризація процесів.

Хоча можна було б почати всебічну дискусію щодо процесу збору даних, давайте візьмемо підхід «вчитися на нашому досвіді», для цієї статті. Нижче наведені приклади того, як працює метод граничних пунктів. Налаштуйте кожен з таких пунктів на відповідність вашим конкретним вимогам або вимогам процесу.

Мінімальний рекомендований список завдань повинен бути заповнений для кожного граничного пункту, з описом цих завдань. Ви можете додавати завдання, характерні для операцій вашої компанії, і обов’язково включите елемент безпеки в усі граничні пункти. Що буде безпечною практикою у виробничому цеху, буде неактуально в адміністративному офісі.

Ключові етапи – це віхи, з прописаними елементами, які повинні бути виконані до встановленої дати. Якщо яка-небудь задача не завершена, проект затримується до тих пір, поки це завдання не буде завершена і не буде готова до обговорення.

Зустрічі з приводу ключових етапів можуть накладатися один на одного – один проект може бути на етапі 2, ще один може наблизитися до завершення, і обговорення ключового етапу номер 5 може відбутися на тому ж засіданні. Повна присутність групи з огляду дуже важлива для проведення зборів, тому що немає можливості «відкладати на потім» для успішного завершення проекту, в якому важливі час і гроші.

Також такі зустрічі – відмінний спосіб послухати свої команди і підтримувати зв’язок з вищим керівництвом. Чи є плани для зростання або розширення продукту? Чи має команда направлення на проведення безперервного процесу збирання, або компанія захоче зберегти ступінчастий або фазований процес складання? Чи буде компанія впроваджувати будь-які нові процеси? Чи буде задіяний будь-який вид аутсорсингу? Цей двосторонній обмін інформацією має велике значення для наради з приводу ключових етапів.

Метод ключових етапів – це дисциплінований підхід до плану проекту. Цей план повинен мати дати і віхи для зростання виробництва, оновлення та покращення інфраструктури, а також послідовність для руху машин і устаткування. Навчання, орієнтація і ознайомлення працівників, які ще не брали участі в цьому процесі, важливі і своєчасні на даному етапі.

Працюйте у відповідності з планом. Якщо що-небудь затримується, можете ви відкласти це? Чи повинен план переглядатися для іншої серії рухів обладнання? Або це затримка, яка зупинить весь процес? Ризики повинні бути ідентифіковані заздалегідь, тому, коли виникає така ситуація, план залишиться активним, але з невеликою втратою часу. Кожне завдання в контрольному списку повинна оцінюватися на предмет ризику, будь то графік, вартість або технічний елемент. Повинні бути передбачені питання і повинні бути підготовлені альтернативи перед кожною зустріччю.

Три правила успішної зустрічі з ключових етапів

1. «Ні» тільки на одній меті призведе до того, що весь етап призупиняється. Якщо очікується, що бюджет буде перевищено і не буде схвалений, то вся команда буде відправлена ​​назад в свої зони відповідальності для уточнення їх завдань і підготовці альтернатив або обгрунтування додаткових витрат. Якщо технічна / інженерна команда не надала рішень, відповідних виконавчою командою, тоді всі звертаються до креслярської дошці.

2. Після того, як ключовий етап буде розглянутий і прийнятий, буде прийнято рішення «йти далі». На наступному етапі немає повторення завдань. Наприклад, якщо рішення про «зелене поле» буде прийнято на першому етапі, то на наступному ці рішення не переглядаються.

3. Якщо проект стає занадто ризикованим або занадто дорогим на одному із зібрань, то весь проект повинен бути негайно «залишений на столі». Навіщо? Коли проект стає релевантним або може бути знову втілений, вся робота, яка привела проект до певного етапу, вже зроблена. Якщо ви все робите правильно, підготовча робота і рішення «йти-ні-йти», як правило, відбуваються протягом перших трьох ключових етапів, перш ніж почнеться реальна робота і відповідні витрати.